Безпека руху в темний час доби та в негоду безпосередньо залежить від правильного регулювання фар. Якщо вони виставлені правильно, ви отримуєте оптимальне освітлення та максимальну дальність світлового променя без ризику засліпити водіїв зустрічного транспорту. Прилад для регулювання фар або реглоскоп є обов'язковим обладнанням на СТО. З його допомогою можна перевірити та налаштувати фари будь-якого типу — ксенон, біксенон, галоген, світлодіоди, ближнє та дальнє світло. Він дозволить швидко отримати точну картину світлорозподілу і відрегулювати кут світлового променя. Реглоскопи використовують як при проходженні планових техоглядів, так і на автосервісах, які займаються ремонтом або встановленням нових освітлювальних приладів на авто.
Пристрій та різновиди стендів для регулювання фар
Складається прилад із таких частин:
- опорний майданчик на роликах для переміщення по підлозі або рейках;
- вертикальна стійка;
- оптична камера, оснащена лінзою Френеля зі складною ступінчастою поверхнею, і навіть індикатором сили світла (люксметром);
- візир у верхній частині стійки для точного позиціонування приладу;
- дисплей із розміткою для відображення результатів вимірювань.
Реглоскопи різних типів можуть мати різні характеристики і точність вимірювань. Так, найбільш доступними у плані вартості є механічні пристрої із системою позиціонування за допомогою дзеркал. Точніші результати отримують на реглоскопах з лазерним візиром. Використання лазерного променя дає точне налаштування по осях завдяки тому, що прилад можна розмістити максимально точно по відношенню до фар автомобіля.
Відрізняються вони за способом обробки інформації. У модельному ряду німецької компанії MAHA ми знайдемо реглоскопи з аналоговим люксметром. Це універсальний прилад обслуговування різних видів транспорту. Випускає компанія та електронні тестери із цифровими камерами. Ці пристрої оснащені вбудованим процесором, а інформація відображається на екрані комп'ютера або графічний РК монітор. Очевидно, що з цифровими приладами працювати легше, а результат регулювання буде максимально точним.
Принцип роботи
Насамперед, автомобіль потрібно встановити на рівну площину. Рекомендується перевірити тиск у шинах для виключення перекосів. В інструкціях до деяких моделей реглоскопів вказують, що на задні сидіння або в багажник необхідно покласти вантаж вагою 70 кг для відтворення реальних дорожніх умов. Суть роботи зводиться до того, що оптичну камеру, закріплену рухомо на вертикальній стійці, потрібно встановити таким чином, щоб оптична вісь реглоскопа знаходилася на одній осі з автомобільною фарою. Для позиціонування і застосовують дзеркальний чи лазерний візир.
Якщо пристрій оснащений аналоговим люксметром, автомеханік регулює розташування лінз у фарі, орієнтуючись на картину світлорозподілу, яка відображається на дисплеї з процентною шкалою. Якщо ж взяти реглоскопи з цифровими камерами, наприклад MAHA MLT 3000, комп'ютер аналізує всі параметри, у тому числі й контур світлотіньової межі. А інформація виводиться на монітор у вигляді графіка чи таблиці.
Як обрати прилад регулювання фар на СТО
Наша компанія імпортує в Україну професійне обладнання від провідних німецьких виробників: MAHA, Hofmann, Tecnolux. Для автосервісів з великим завантаженням оптимальним варіантом будуть тестери (Headlight Testers) з наступними характеристиками:
- лазерна система позиціонування;
- електронне нівелювання нерівностей підлоги (інклінометр);
- цифрова камера та інтеграція з комп'ютерною технікою чи навіть можливістю передачі даних через Wi-fi, Bluetooth;
- висока швидкість регулювань.
Якщо ваш автосервіс спеціалізується на ремонті ходової або шиномонтажних послугах, стенд знадобиться обов'язково. Регулювання слід виконувати не тільки після заміни лампочок або встановлення нових фар, але також після ремонту передньої підвіски або відновлення автомобіля після ДТП. У такому випадку можна звернути увагу на більш доступні моделі з дзеркальним візиром та аналоговими люксметрами. Вони також забезпечують досить точний ступінь регулювання фар.