Що таке розвал сходження?
Розвал і сходження коліс автомобіля - це параметри, які визначають рівень поперечного та поздовжнього нахилу колеса уздовж своєї осі. Калібрування необхідне кожному автомобілю при подоланні певної кількості кілометрів або після можливих порушень положення установки коліс (наприклад, після наїзду на яму або після ДТП). Ці параметри впливають на стійкість і їздові характеристики автомобіля.
Вимірювання кута впливає на знос гуми, на керованість, динаміку транспортного засобу. Розвал сходження коліс проводиться на станціях технічного обслуговування на спеціальному стенді, який вимірює кут положення кожного з них (включаючи провідні та незнаючим колеса). Знаючи, як робиться розвал сходження, можна убезпечити себе від довгої їзди з неправильно налаштованої ходовою частиною. Так як регулювання необхідна для стабілізації поведінки авто і для зниження ступеня зносу гуми.
Через що порушується розвал сходження:
- Наїзд колесами в яму, на нерівність;
- Їзда з високим ваговим навантаженням;
- Їзда на не асфальтованій дорозі;
- ДТП, через що скошуються кузовні елементи і конструкції підвіски, поперечних стійок.
Стенд розвал сходження - це спеціальне обладнання, яке представлене у вигляді платформи з комп'ютером, на якому проводиться обчислення і відображення даних по куту нахилу коліс. Дані видаються на монітор в точності до одного кута. Раніше нормою вважалося відхилення в 1-3 міліметра від норми, проте сучасний стенд в роботі виключає настільки значні відхилення. Купуючи нове обладнання, можна розраховувати на наявність оновлень використовуваного програмного забезпечення.
Знаючи все про розвал сходження, що це і для чого ця процедура необхідна кожному водієві, можна навчиться самостійно визначати ступінь порушення кута нахилу коліс на власному авто.
Які бувають стенди розвал сходження?
Стенд для розвал сходження може бути чотирьох типів:
- Лазерний (оптичний);
- Комп'ютерний розвал сходження;
- Розвал сходження 3Д.
Перший варіант має простий принцип роботи, заснований на рівні відображення лазерного променя. Спеціальна шкала показує відхилення в відображенні від колеса. З огляду на те, що технологія такого виміру застаріває, подібне обладнання використовується все рідше. Помилка при використанні такого стенду може становити кілька міліметрів.
Комп'ютерний схід розвал грунтується на використанні спеціальних датчиків типу СDD в вимірювальних голівках. Сучасні моделі обладнання мають по вісім датчиків, за рахунок чого досягається максимальна точність регулювання розвалу сходження автомобіля.
Інфрачервоний промінь з математичною точністю відображає відхилення від норми. Сучасні моделі мають вбудовану базу даних від виробників транспортних засобів, де вказані технічні норми по кутах коліс. Тут же задіяні і маятники розвалу. Отримані дані передаються на центральний комп'ютер, який виводить дані на монітор. Відразу після вимірювання можна роздрукувати отримані дані.
3D розвал сходження - це нова технологія в сфері технічного обслуговування автомобілів. Полягає вона в тому, що на колеса автомобіля встановлюються своєрідні «мішені», на які передається сигнал з комп'ютера. Всі датчики знаходяться поза транспортним засобом, тому застосування цього типу стендів дозволяє економити час, підвищивши швидкість вимірювання.
Тривимірне моделювання направлено на візуальну оцінку стану коліс. Додатково всі точні цифри виводяться на картинку. Для всіх описуваних типів стендів не потрібно низький підйомник - робота здійснюється на платформі обладнання, розмір якого дозволяє змістити автомобілі будь-яких категорій.
Яке обладнання для розвал сходження краще обрати: 3D або комп'ютерне?
Стенд розвал сходження 3D - це передова технологія, яка спрямована на зниження часу обслуговування автомобіля з підвищенням точності. Якщо комп'ютерний стенд розвал сходження працює на основі інфрачервоних променів, то тривимірне зображення формується на підставі даних з цифрових камер, розміщених по периметру транспорту. Сход розвал в останньому випадку може проводитися при використанні чотирьох і більше камер.
Залежно від обраної моделі стенду, камери можуть встановлюватися на рухомому або стаціонарному елементі. У першому випадку низький автомобіль можна підняти відразу з камерами. У другому випадку їх доведеться піднімати і опускати вручну. Від цього також залежить швидкість виконання процедури.
Робота на сучасному обладнанні з функцією тривимірного моделювання вимагає певних навичок. Виробники завжди надають опис принципу роботи і навчальні матеріали. Однак не всі станції технічного обслуговування мають спеціалізовані кадри, які вміють працювати з такою технікою.
Тому невеликі СТО найчастіше встановлюють комп'ютерні стенди. А великі станції набувають базові або вдосконалені версії стендів з вісьмома цифровими камерами на рухомих балках. Розмір у всіх варіантів універсальний. Однак вантажні і великотоннажні моделі транспорту обслуговуються окремо.
Щоб замовити професійний стенд для СТО, зв'яжіться з фахівцями компанії. У спектр послуг входить консультування, супровід доставки, виписка офіційної гарантії і можливе навчання ваших співробітників. Представлені ціни є вигідними для всіх категорій станцій технічного обслуговування, так як в асортименті компанії запропоновано обладнання різного цінового сегмента.