Який фреон найкращій для автокондиціонера? | autom.com.ua

Який фреон найкращій для автокондиціонера?

Який фреон найкращій для автокондиціонера?

Для охолодження повітря в салоні автомобіля в літню пору не обійтися без кондиціонера, адже при тривалому знаходженні при температурах понад 28-30 градусів погіршується реакція, людина може знепритомніти. А допускати цього за кермом не можна. Тому, щоб кліматична система завжди працювала справно, її необхідно регулярно діагностувати, а також перевіряти рівень холодоагенту.

Як холодоагент використовують фреон - безбарвний газ, який має властивість відбирати тепло з навколишнього простору при переході між фазовими станами (з газу в рідину і назад). Ще одна властивість хладону - підвищена леткість, він може проникати крізь дрібні тріщини в сальниках і трубках системи кондиціювання. Його рівень неухильно знижується, навіть якщо у вас абсолютно нове авто нещодавно із салону.

Різновиди фреону для автокондиціонерів

За останні 30-40 років змінилося кілька видів фреонів як найбільш поширеного типу хладонів для автомобільних кондиціонерів. Зумовлено це тим, що газ, потрапляючи в атмосферу, становить загрозу озоновому шару. З цієї причини автовиробники намагаються використати найменш небезпечні формули для навколишнього середовища. Які ж на сьогоднішній день найчастіше використовують види фреону? Перелічимо у хронологічному порядку.

R12 (дифтордихлорметан)

Сьогодні він практично не використовується та не виробляється. Основні плюси полягають у високій холодопродуктивності, простоті виробництва за невеликого енергоспоживання. Однак, наявність у формулі хлору – основний мінус. Цей газ є небезпечним як для людини, так і для озонового шару. Навіть за невеликих витоків людина відчує легкий ефірний запах. А при тривалому вдиханні можливі сильні отруєння, що супроводжуються непритомністю, галюцинаціями, тремором та іншими неприємними симптомами. Використання R12 було заборонено ще 1989 року. Хоча і сьогодні їм продовжують заправляти автокондиціонери на старих моделях автомобілів 80-90-х років випуску.

Тетрафторетан R134a

Як видно з назви, хладагент R134a не містить хлору, відповідно, він менш небезпечний для навколишнього середовища. На сьогоднішній момент це одна з найпоширеніших марок фреону. R134a можна купити в компанії «Автомеханіка» за цілком прийнятними цінами. Порівняно з попереднім типом у цього різновиду є мінуси:

  • нижча холодопродуктивність - на 15-20 відсотків;
  • погана сумісність із пластиком, еластомерами, каучуком, епоксидними смолами – під впливом тетрафторетану вони набухають;
  • для переходу з R12 на R134a була потрібна серйозна доробка системи кондиціювання із заміною ущільнювальних елементів та адаптацією компресора;
  • поліефірні олії при контакті з R134a, можуть руйнувати дію на маслобензостійку гуму.

На щастя, на сьогоднішній момент питання переведення автомобільних кліматичних установок з R12 на R134a втратило актуальність. Зазначимо також, що за індексом GWP (Global Warming Potential) дана марка холодоагентів далеко не нешкідлива (GWP 1400), тому від нього повсюдно відмовляються на користь нових, безпечніших видів фреону.

Тетрафлоропропен R1234yf

Відрізняється від попереднього типу тим, що практично не шкодить довкіллю. Його індекс GWP становить лише 4 пункти. Навіть якщо і проникає в атмосферу через щілини, швидко розпадається під впливом ультрафіолетового випромінювання. Потужність продуктивності нижче в порівнянні з R134a. Також він відрізняється займистістю, тому при адаптації кліматичної техніки необхідно забезпечити максимальну герметичність. На щастя, в нашому каталозі можна знайти обладнання для заправки автокондиціонерів, яке може працювати з R134a і R1234yf, - автоматичні станції італійського виробника TEXA. З їхньою допомогою можна обслуговувати різні модифікації автокондиціонерів, а також переводити їх з однієї марки фреону на іншу з внесенням мінімальних доробок у конструкцію.

Діоксид вуглецю R744

Вуглекислий газ як холодоагент — це останнє слово в науці та техніці. Як відомо, він дуже поширений у природі, його виробництво пов'язане з мінімальними енерговитратами, не руйнує озоновий шар, не спричиняє парниковий ефект. Небезпечний для здоров'я тільки при дійсно величезних дозах, відповідно отруїтися їм неможливо у разі витоку. Визначити ж витік можна за характерним кислим запахом. Використовують його на деяких моделях Mercedes та Audi Преміум-класу: Mercedes-Benz E-class 2018, Audi A8 2019. Мінус полягає в тому, що R744 повинен знаходитися в системі під тиском 35-90 Бар. А це, у свою чергу, вимагає хорошої герметизації та застосування відповідного обладнання для заправки.

Акцентуємо увагу на тому, що в ЄС у законодавчому порядку всіх автовиробників зобов'язали використовувати холодоагенти з GWP нижче 150. Таким чином, до найближчого часу всі автомобілі, що випускаються в Європі, повинні повністю перевести на R1234yf або R744.

Чим заправляти автокондиціонер - який фреон обрати

Обирати потрібно тільки той тип холодоагенту, який вказаний у сервісній книзі автотранспортного засобу, а також на наклейках під капотом. Але, як часто трапляється, коли людина купує машину з пробігом, не завжди можна здогадатися, чим колишній власник заправляв автокондиціонер. На автосервісі, де використовується професійне обладнання для заправки, швидко розберуться який тип потрібен. Наприклад, за штуцерами, їх діаметром і кольором ковпачків. Виробники спеціально використовують таке маркування, щоб не виникало проблем із заправкою.

Використання ж невідповідного хладону загрожує серйозними наслідками для кондиціонера та кліматичної системи загалом:

  • R12 і R134a - не сумісні один з одним. Останній, зокрема, має корозійні властивості щодо міді та сплавів, поступово роз'їдаючи їх;
  • Різні типи холодоагенту займають різний об'єм і повинні бути в системі під певним тиском;
  • Через склад поліефірних масел по-різному впливають на ущільнювальні елементи та гумові шланги;
  • Через утворення конденсату може статися гідроудар компресора, який за своїми наслідками настільки ж згубний для дорогого агрегату, як і гідроудар двигуна, доведеться змінювати.

Проблема якісного обслуговування автокондиціонерів нерідко пов'язана з тим, що не всі СТО в Україні можуть похвалитися наявністю обладнання для роботи з R1234yf або R744. Найчастіше використовуються станції напівавтоматичного типу, через що заправка займає багато часу.

Купити сучасні автоматичні станції італійського виробництва для заправки та обслуговування автомобільних кондиціонерів можна у компанії «Автомеханіка». Також ми запропонуємо покупцям найбільш ходові види фреону, універсальні барвники для пошуку витоків, набори інструментів та аксесуарів для надання професійних послуг. Наша компанія працює у Києві з 1996 року та імпортує в Україну обладнання від провідного європейського виробника заправних станцій для автокондиціонерів TEXA. З їх допомогою Ви зможете легко, оперативно та якісно обслуговувати легковий, комерційний та вантажний транспорт із гарантією.

 

Підпишіться на розсилку новин та пропозицій від Автомеханіки і завжди будьте в курсі новинок